نقطه اعتدال بهاری
 
لینکستان
 
درباره ما


مهران
با سلام خدمت همه ي بازديدگننده هاي خشگل و خوشمزه! من اين وبلاگ رو در تاريخ 1390/11/08 ايجا د كردم و هدفم جمع آوري جديدترين مطالب انتشار شده در اينترنت هستش.از جمله عكس ، خبر ، داستان ، موزيك ، جك و اسمس و ..... در واقع اين وبلاگ يه وبلاگ تفريحيه و اميدوارم از بودن در اين وبلاگ لذت كافي رو ببريد. هميشه شاداب باشيد و خشگل و از همه مهمتر خوشمزه. با تشكر،مدير وبلاگ ، مهران.
ایمیل : ReMe_love@ymail.com



 

 اعتدال بهاری ، (در نیمکره شمالی) در ستاره شناسی به لحظه ای گفته میشود که خورشید از صفحه استوای زمین میگذرد و به سمت شمال آسمان میرود. اعتدال بهاری یکی از دو اعتدالی است که در هر سال رخ میدهد (اعتدال دیگر اعتدال پائیزی است ). اعتدال بهاری در نیمکره شمالی برابر است با اعتدال پائیزی در نیمکره جنوبی. 
اعتدال بهاری آغاز بهار نجومی در نیمکره شمالی است. جشن باستانی نوروز از لحظه اعتدال بهاری (اصطلاحآ قرارگرفتن خورشید در نقطه اول حمل)در نیمکره شمالی شروع میشود و در ایران به لحظه تحویل سال معروف است. 
در ۲۱ مارس سال ۱۹۷۱ او تانت دبیرکل سازمان ملل متحد روزی را که اعتدال بهاری در آن رخ میدهد روز زمین نام نهاد و از آن پس سازمان ملل و بسیاری از کشورها این روز را جشن میگیرند و سعی در گسترش آگاهی در مورد لزوم حفظ محیط زیست در زمین میکنند. 



 



دایره آبی استوای سماوی و دایره زرد مسیر ظاهری حرکت خورشید(دایره البروج) را نشان میدهد. نقطه برخورد این دو، اعتدال بهاری یا اعتدال پائیزی است

 

 

 

 







-

نظرات شما عزیزان:

Foad
ساعت10:17---1 فروردين 1391
آیا کسی هست که یاریم کند در سحر گاهی که ایستاده ام روبروی خورشید، پشت سرم را که مینگرم پر است از سیاهی ها ولی کوچک نوری هم هست هنوز در دل مردمانش، آیا آنها هم پذیرای این نور هستند ،ای کاش بیایند که رستگاری نزدیک است، در صبح روشنی چنان آسمان می تپد که همه حیران می مانیم و وای به حال آنهائی که به خود نیایند، و به لبیک نورانی خدا پشت کنند یا حتی از ترس شوکه شوند،وای به احوالشان. اما آنهایی که لبیک می گویند سربازان خدا هستند. آخر جنگی در راه است که به شدت بی رحمانه است. ولی حق با لبیک گویان است، جنگ میان خدا و جنیان و شیاطین است ،آنها چهره هایی ترسناک دارند، ولی ترسی نیست چون خداوند به کمک فرزندانش آمده (همه آنها کشته می شوند و عده ای در بند می مانند که هنوز امید به خدا کاملا کورشان نکرده. پس از آن ،همه جا زیبا می شود همه رنگ نور خدا را می گیرند. هر کس که در دنیا علاقه به هر چیزی نشان داده باشد خدا به او می دهد، حسی باور نکردنی و خدائی، آنان را فرا خواهد گرفت و خوش به سعادت آنان.

چقدر زیباست چقدر زیباست . چقدر زیباست.



حق با شیعیان محمد(ص) و علی(ع) است و هر کس که لبیک بگوید از محمد(ص) و علی(ع) و خدای اوست،هر پیامبری که کتابی آورده باشد از محمد(ص) و علی(ع) و خدای اوست و تمامی پیروانشان از خدا هستند ، پس اگر به یاری شما آمدند،دست رد به سینه آنها نزنید وتمامیه آین اجماع را حمایت کنید.

حق کسی را نخوریدو عدالت را برقرار کنید.







این خواب من بود.خدا حافظ تا فردا



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








CopyRight © 2011 - 2012 hamehjore Group , All Rights Reserved
تمامی حقوق متن ها، تصاویر مربوط به این سایت می باشد و استفاده از آن ها با لینک دادن به سایت مجاز می باشد.