ديدني هاي فضايي
 
لینکستان
 
درباره ما


مهران
با سلام خدمت همه ي بازديدگننده هاي خشگل و خوشمزه! من اين وبلاگ رو در تاريخ 1390/11/08 ايجا د كردم و هدفم جمع آوري جديدترين مطالب انتشار شده در اينترنت هستش.از جمله عكس ، خبر ، داستان ، موزيك ، جك و اسمس و ..... در واقع اين وبلاگ يه وبلاگ تفريحيه و اميدوارم از بودن در اين وبلاگ لذت كافي رو ببريد. هميشه شاداب باشيد و خشگل و از همه مهمتر خوشمزه. با تشكر،مدير وبلاگ ، مهران.
ایمیل : ReMe_love@ymail.com



 

 ديدني هاي فضايي 



 

ماه شب چهارده 


فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی که فقط 400 کیلومتر بالاتر از ما زندگی می‌کنند، جهان را طور دیگری می‌بینند. در اینجا ماه شب چهارده را می‌بینید که به خاطر پدیده شکست شبیه به ماه تربیع ظاهر شده است. 


 

 

سحابي هليکس 


تصوير به ثبت رسيده، سحابي را به شکل ترکيبي پيچيده از گرد و غبار، مواد يونيزه شده و گاز نشان مي‌دهد که اين گاز در حال شکل دادن الگوهاي گل مانند پيچيده و درخشش‌هاي عجيب است. 


 

 

رنگین‌کمان استراتوسفری قطبی 


ابرهای یخی در استراتوسفر تحتانی شکل می‌گیرند، وقتی که دمای هوا به 85درجه سانتی‌گراد زیر صفر کاهش یابد و ذرات یخ با اندازه‌های حدود 10 میکرومتر (هر میکرومتر یک‌هزارم میلی‌متر است) شکل بگیرند. با تابش پرتوهای خورشید به این ذرات و پراش و تداخل ناشی از آن، این طرح‌ها و رنگ‌های زیبا پدید می‌آید. 



 

 

هاله‌ای به دور ماه 


هاله 11 درجه، پدیده‌ای جوی است که ناشی از بازتاب نور خورشید یا ماه از بلورهای یخ شش‌ضلعی است که در شرایط آب‌وهوایی خاص و دمای سرد در ارتفاع بالا تشکیل شده و به طور تصادفی جهت گرفته‌اند. 



 

 

 

 

حلقه های زحل و توفان مشتری 


اشکال هندسی تماشایی که دست هنرمند طبیعت در ساخت سیارات و اجرام آسمانی کشیده است چشم اندازی تماشایی را از جهان ما به تصویر می کشند. 



 


 

گل مریخی 


این تصویر از مدارگرد شناسایی مریخ، ام.آر.او که توسط کارشناسان مرکز سیاره‌شناسی دانشگاه آریزونا منتشر شده، دهانه آتشفشانی آبی‌رنگی را در دامنه آتشفشانی بزرگ‌تر در منطقه سربروس مریخ نشان می‌دهد. 




 

 

۱۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سال زندگی عالم 


سیزده میلیارد سال از تاریخ 14 میلیارد ساله کیهان در این تصویر بی‌نظیر، وسیع و تمام رنگی از هزاران کهکشان در مراحل مختلف زندگی‌شان به تصویر کشیده شده است. 
این تصاویر نشان می‌دهد که میلیاردها کهکشان ساخته شده از میلیاردها ستاره، آسمان ما را در هر جهتی که بتوانیم نگاه کنیم پر کرده‌اند؛ کهکشان‌هایی که با زمان و فواصل غیرقابل تصور از یکدیگر جدا شده‌اند. تقریبا هر نقطه رنگی این تصویر نشان دهنده یک کهکشان است! 



 


 

راه‌شیری و نور شمالگان 



شفق قطبی وقتی اتفاق می‌افتد که ذرات باردار فوران‌یافته از خورشید به میدان مغناطیسی زمین برخورد کرده و پس از منحرف شدن به‌سوی قطبین مغناطیسی، به جو زمین نزدیک شده و با مولکول‌های هوا برخورد می‌کنند. 
تامی الیاسن، این نمای زیبا را از نوار راه‌شیری در کنار شفق قطبی شمالی در آسمان فینمارک نروژ ثبت کرده و از سوی نشنال‌جئوگرافیک برترین تصاویر شفق قطبی سال 2011 لقب گرفته است.
 



 


 

نماي كاملي از قطب شمال در نور روز 


ناسا به تازگي تصويري مركب از ده‌ها عكس از قطب شمال منتشر كرده كه اين منطقه منجمد زمين را در نور روز به نمايش گذاشته‌است. 
به تصوير كشيدن اين منطقه به طور كامل در نور روز كار بسيار مشكلي است؛ چرا كه برخي از بخشهاي آن هميشه در تاريكي به‌سر مي‌برند. 
در اين تصوير مي‌توان ناحيه گرين‌لند را در جنوب غربي تصوير به همراه قسمتهايي از اسكانديناوي، روسيه، ايسلند و جزاير شمال كانادا مشاهده كرد.
 




 


 

 

تصاویر تلسکوپ "هرشل" از سحابی عقاب 


تلسکوپ فضایی هرشل تصویری جدید و باشکوه را از یک هدف قدیمی ستاره شناسی ارائه کرده است، 
این منطقه متراکم از گازها و غبارهای کیهانی در فاصله 6 هزار و 500 سال نوری از زمین قرار گرفته و میزبان تعدادی از ستاره های درخشان است. تشعشعات ناشی از این اجرام درخشان منجر به تراشیده شدن مجسمه هایی از ابرها و گازهای شده و ستونهایی زیبا را به وجود آورده اند. 

 

 

 







-

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








CopyRight © 2011 - 2012 hamehjore Group , All Rights Reserved
تمامی حقوق متن ها، تصاویر مربوط به این سایت می باشد و استفاده از آن ها با لینک دادن به سایت مجاز می باشد.