چند درصد از جوانان ایرانی جوگیر هستند؟!
 
لینکستان
 
درباره ما


مهران
با سلام خدمت همه ي بازديدگننده هاي خشگل و خوشمزه! من اين وبلاگ رو در تاريخ 1390/11/08 ايجا د كردم و هدفم جمع آوري جديدترين مطالب انتشار شده در اينترنت هستش.از جمله عكس ، خبر ، داستان ، موزيك ، جك و اسمس و ..... در واقع اين وبلاگ يه وبلاگ تفريحيه و اميدوارم از بودن در اين وبلاگ لذت كافي رو ببريد. هميشه شاداب باشيد و خشگل و از همه مهمتر خوشمزه. با تشكر،مدير وبلاگ ، مهران.
ایمیل : ReMe_love@ymail.com



 

 یک آسیب شناس اجتماعی گفت: براساس تحقیقات انجام شده 65 درصد از جوانان ایرانی دچار حالت جوگیری می‌شوند. 

دکتر مجید ابهری با اشاره به اینکه یکی از فرآیندهای رفتاری که باعث ایجاد تغییرات در حرکات افعالی و حتی ظاهر افراد می شود حالتی است به نام جو زدگی، افزود: از نگاه رفتارشناسی جو زدگی یعنی یک حالت هیجانی و جوگیر شدن همان چیزی است که در زبان شناسی اجتماعی به آن نفوذ اجتماعی گویند یعنی یک فرد یا گروه تحت تاثیر شرایط و محیط قرار گیرند. 

وی گفت: در این فرآیند رفتاری، فرد در فضایی قرار می گیرد که نمی تواند در برابرش مقاومت کند. در روانشناسی به جای جوزدگی از واژه "هیسترویونیک" یعنی خود نمایش استفاده می شود. 

به گفته این استاد دانشگاه، مهرطلبی و درخواست جلب توجه از ویژگیهای افرادی است که جوگیر می شوند. 

همچنین همرنگی با جماعت، اطاعت رفتاری و ظاهری از بعضی از افراد و گروهها از نشانه های جوگیرشدن است. 

ابهری اظهار داشت: متاسفانه برخی دیگر از جوانان و نوجوانان به دلیل جوگیر شدن به طرف سیگار یا مواد مخدر کشیده می شوند و بعضی از آنها به گروه سارقان و بزه کاران جذب می شود. 

وی گفت: هر دو گروهی که هم افراط و تفریط رفتاری دارند در جامعه دچار جو زدگی می شود. چه افرادی که اعتماد به نفس زیادی دارند و چه کسانی که اعتماد به نفس ضعیفی دارند بنابراین از نگاه رفتارشناسی اجتماعی جو گیر شدن کورکورانه و پیروی بدون آگاهی از یک موضوع می تواند برای فرد و خانواده اش مشکل ساز شوند. 

به گفته وی، چون فردی که به راحتی تحت تاثیر جو مثبت قرار می گیرد به همان سادگی ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد. 

این آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری گفت: برای پیشگیری از رفتار جو زدگی در نوجوانان و جوانان آموزش مهارتهای زندگی مخصوصا مدیریت احساسات و کنترل هیجانهای رفتاری توسط والدین و آموزش و پرورش ضروری ترین حرکت است. 

ابهری اظهار داشت: پوشیدن لباسهای غیر متعارف، آرایش و پیرایش خارج از حد استاندارد رفتاری، انجام حرکات غیر معقول و رفتارهای مشابه آنها نشانه بارز جوزدگی و جوگیر شدن است.

 

 







-

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








CopyRight © 2011 - 2012 hamehjore Group , All Rights Reserved
تمامی حقوق متن ها، تصاویر مربوط به این سایت می باشد و استفاده از آن ها با لینک دادن به سایت مجاز می باشد.