48 ساعت تا غرق شدن پل تاریخی ساسانی
 
لینکستان
 
درباره ما


مهران
با سلام خدمت همه ي بازديدگننده هاي خشگل و خوشمزه! من اين وبلاگ رو در تاريخ 1390/11/08 ايجا د كردم و هدفم جمع آوري جديدترين مطالب انتشار شده در اينترنت هستش.از جمله عكس ، خبر ، داستان ، موزيك ، جك و اسمس و ..... در واقع اين وبلاگ يه وبلاگ تفريحيه و اميدوارم از بودن در اين وبلاگ لذت كافي رو ببريد. هميشه شاداب باشيد و خشگل و از همه مهمتر خوشمزه. با تشكر،مدير وبلاگ ، مهران.
ایمیل : ReMe_love@ymail.com



 

 پرونده پل ساسانی "پاپیلا" در حالی بسته می شود که این پل تاریخی به دلیل حفاری های غیرمجاز و برداشت شن و ماسه که به وسیله بیل مکانیکی انجام شده بود، مشکلات فراوانی را تجربه کرد. 

بخشهای باقیمانده پل تاریخی پاپیلا متعلق به دوره ساسانی و در محدوده شهرستان لالی استان خوزستان واقع شده است. این پل سال گذشته در نخستین همایش ملی ثبت آثار تاریخی، معنوی و طبیعی ثبت شده بود. 

کارشناسان میراث فرهنگی درباره پل ساسانی پاپیلا اذعان می کنند این پل با قطعه سنگ های ساروجی به وزن یک و نیم تن با ابعاد ۵/۶ در ۶ متر و ارتفاع هفت متر ساخته شده است. از نظر باستان شناسان مطرح اروپایی این پل که طاق های آن از نوع ضربی بوده، محور تجاری فرهنگی زاگرس میانی، شوش و سایر فرهنگ ها و تمدن های بین النهرین است. 

این پل دارای ۶ پایه بوده که یکی از پایه ها به وسیله سنگ های رودخانه پوشیده شده است. اما مدتی است که به دلیل حفاری های غیرمجاز به شدت تخریب شده است. 

این پل پیش از صدور مجوز آبگیری از وضعیت پایداری برخوردار نبود و جمع شدن آب بر دیواره ها و لابه لای سنگها باعث ریزش هایی شده بود این درحالی است که هیچ اقدام مرمتی نیز برای آن انجام نشد.


 

جون مسئولامون سلامت،اينا كه با بي خيالياشونو برا پوز دادن به سد سازي شون درياچه اروميه رو خشكوندن حالا بيان به اين پل رسيدگي كنن.واقعا تاسف باره.....

 

 

 







-

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








CopyRight © 2011 - 2012 hamehjore Group , All Rights Reserved
تمامی حقوق متن ها، تصاویر مربوط به این سایت می باشد و استفاده از آن ها با لینک دادن به سایت مجاز می باشد.